Voorbereidingen - Reisverslag uit Houten, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Houten, Nederland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Februari 2018 | Nederland, Houten

Reisverslag feb - juni 2018

4 feb
Spannend nu het vertrek zo nadert. Zaterdag de camper opgehaald bij de dealer. Er zijn wat kleine aanpassingen en reparaties gedaan. Een paar stopcontacten erbij, de spiegels vastgezet en een lpg installatie om op te koken en te verwarmen. Dit hebben wij besloten na onze vorige reis in november, toen wij erachter kwamen dat het lastig is om je Nederlandse gastank in het buitenland te laten vullen. Nu kunnen wij met de diverse bijgeleverde koppelstukken overal in het buitenland lpg tanken.
En wat is er een hoop uit te zoeken en te regelen voor je weg kunt. Natuurlijk moet er iemand gevraagd worden voor de post en de planten. Wij hebben schatten in de straat en naast ons wonen die dat wel willen doen. En een kanjer van een zoon die regelmatig het huis en de post even zal controleren. De belasting moet geregeld, de volmacht voor het stemmen, de apk, de verwarming, een nieuwe watermeter, een paspoort, de hond naar de dierenarts en nog veel meer.
Het ziet er naar uit dat het koud gaat worden tijdens onze reis naar het zuiden, dus misschien toch maar een extra warme trui mee….

5 feb
Vandaag even afscheid genomen van mijn moeder. Ze wist het nog precies van de camper. Heel bijzonder, in aanmerking genomen dat zij de meest recente gebeurtenissen vergeet. Maar dit vindt ze leuk. We hebben een geanimeerd gesprek gehad over hun reizen vroeger en onze plannen voor de komende maanden.
Vandaag de eerste spullen in de camper gelegd. Eindelijk al die doosjes en mandjes van de planken in de garage kunnen halen. Soms nog een hele verrassing wat ik daar de laatste maanden had ingestopt…
De keukenkastjes ingericht en een plekje gemaakt voor de nieuwe oven. Ik verheug me erop om onderweg allerlei lekkere dingen klaar te kunnen maken. Ik ben benieuwd of we het totaal gewicht van de camper binnen de perken kunnen houden. We hebben al op veel zaken beknibbeld om maar niet te zwaar te worden. Het zal lastig worden met twee fietsen, twee halve golfsets, bergschoenen, een kist met snoeren, tafel en stoelen en een heleboel hondenvoer

• 11 Februari 2018 - 05:06

Jelmer:

Hee,

Dit roept herrineringen op! Leuk om te lezen wat jullie doen. Ben benieuwd naar het verslag van de afgelopen dagen.